26 Mart 2013

Citroen C3 1.4 HDI 2003-2009 Model Yılları Arası

Citroen C3 1.4 HDI

Citroen C3 2003 yılında Türkiye piyasasına sürüldü. Kısmen Saxo’dan boşalan yeri doldurmak kısmen de küçük hacimli güncel araç ihtiyacını karşılamak amaçlanmıştı. Araç şehir içi 5,3 litre/100 km yakıt tüketimi, 70 beygir turbo dizel motor, 160 Nm tork ve 305 litre bagaj hacmi katalog değerlerini sunuyor. Peki kullanıcıları bu araç hakkında ne düşünüyor?

Yazar Yorumu: 2010 yılında ikinci el olarak aldığım 2007 model C3’ümü bir buçuk yıl boyunca kullandım. Bu süre boyunca birkaç arıza çıkaran aracım çok çok düşük yakıt tüketimiyle bana bu problemleri unutturdu. 100 kilometrede Eskişehir-Bursa seyahatimde 3.7 litre, Eskişehir-Ankara seyahatimde 3.5 litre, Eskişehir-Didim seyahatimde 3.8 litre yakıt tüketen aracımın şehir dışı menzili 47 litre yakıt deposu kapasitesiyle gerçekten 1200 kilometrenin üzerinde. Şehir içindeyse hiç kasmadan 5 litre/100 km tüketim değerini yakalayarak 900 km menzile ulaşmak mümkün.

70 beygir size de az gelebilir ama turbo dizel motor düşük yakıt tüketiminin yanı sıra 160 Nm tork değeriyle aracı hantallıktan çok uzaklaştırıyor. Dizel otomobillerin daha ekonomik olmasının nedeni hem mazotun daha ucuz olması hem de motorda benzine göre daha verimli yakılmasıdır. Bu nedenle aracın beygir gücü düşük olmasına rağmen özellikle şehir içinde 1800 devirden sonra adeta “zıplıyor” işte torku burada hissedebiliriz. İkinci vitese atıp ayağınızı gaza koyun ve devir 1800’ü geçerken zıplamayı hissedin. Eğer küçük hacimli dizel araçta bu zıplamayı hissedemiyorsanız o aracı almayın.

Aracın iç hacmi sınıfı gereği çok büyük değil. Özellikle arkada diz mesafesi yetersiz. Yalnız şunu belirtmeden geçmemeliyim ki tavan yüksekliği inanılmaz. Uzun boylu bir insanın bile rahat edebileceği bir ön koltuğa sahip. Toplu bir otoparkta bir sıra arabaya yandan baktığınızda aralarda duran bir C3’ün tavanını görebilmeniz sürpriz olmaz. Araç içinde eşya gözleri pek kullanışlı değil, ben haricen bir kol dayama taktım. Hem rahatımı artırdı hem de eşya gözü oldu. C3’e dışarıdan bakıldığında içeride sizleri bekleyen bagaj hacmi hiç anlaşılmıyor. Sınıfının sınırlarında olan bagajın hacmi 305 litre. Sınıfının bu konudaki lideri 320 litreyle Dacia Sandero. Bagaj düzeni yükleme için oldukça kullanışlı. Bagaja çok rahatlıkla bir büyük ve iki küçük valizi, bebek arabasını ve tatil ıvır zıvırını yerleştirerek üç kişi bir haftalık tatile gidilebilir.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

kesinlikle çok güzel ve rahat t.ş.klr citroen

Adsız dedi ki...

Merhaba;
Çok güzel paylaşım.
Ben de c3 aldım 2 ay önce. Araç gayet güzel. Yakıt tüketimi de çok düşük.

Adsız dedi ki...

elektriksel sorunlar dışında bir sıkıntı görmedim 10 ay dır kullanmaktayım c3 1.4 dizel 2007 model bendeki sıkıntı ise apmül degiştirildikten sonra servis ışıgının 25 -30 sn boyunca yanması sonra sönmesi

Adsız dedi ki...

Yaklaşık 8 aydır Citroen C3 X-Furio 1.4 HDI kullanmaktayım. Problem elektrikten dolayımı yoksa ampulun kalitesizliği mi bilemedim. Bende 2 defa NightBreaker yaktım ardından aldığım philips 4300 buz beyazı ampuller ile 4 aydır sıkıntısız devam ediyorum. Araçta 3 kişi ve bagaj dolu halde sert rüzgarlarda 120Km bile insanı korkutmaya yetiyor. Araçla yaptığım son hız 172Km oda 4 kişi ve bagaj yarı dolu halde. Yani öle 180Km hıza kolayca çıkılamıyor. Araba boşken yapılıyorsa denemedim ama oda bence akıl karı değil. Çünki tam anlamıyla bir şehiriçi arabası. Uzun yolda aracı yükleyince yere oturuyor ve güzel bir tutuş sergiliyor. Zaman zaman uzun yol yaptığım için bana göre aracın tek eksiği hız sabitleyici. Fiyat/Performans bence çok iyi.

Unknown dedi ki...

4 yildir c3 dizel kullaniyorum 100.000 km yol yaptim arabada en ufak bir problem yok hic agriza vermedi. Sadece yag flitreler ve balata degisti okadar. Firen sistemi ve direksiyon kullandigim en rahat arclardan biri. Ve inanilmaz ekonomik. Sehirler arasi yolda ortalama 100 kmde şahsen 3.6lt ile gittigine sahit oldum. Ankara Sehir ici kullanimda ortalama 100 kmde 4.7 lt harcama yapiyor her gun dikmen yokusunu cikip iniyorum. Klimadan hicbir problem yasamadim surekli acik. motoru etklemiyor. Arac gundelik kullanim icin mukenmel. Ilker unalan

Unknown dedi ki...

aracım 2011 model c3 Exclusive modeli. 40000km. İstanbul içi malum, 5.2lt yakıt tüketimi var şu an mazot 3.41 tl yaklaşık şehir içi 18kr yakıyor. Uzun yolda 15kr yakacağını düşünüyorum. Araçtan memnunum kesinlikle. Bluetooth özelliği olsun ses sistemi olsun herşey güzel. Otomatik sensör olarakta far yağmur v.b. özellikler var. Tabi bu Exclusive model için geçerli