29 Mart 2013

iPhone 5 KULLANICI YORUMU ve 4S KARŞILAŞTIRMASI


Daha büyük ekran, daha hızlı çip, 8MP iSight kamera gibi özellikleri barındıran iPhone 5 bugüne kadarki en ince ve hafif iPhone.  4 inch retina ekrana sahip olan iPhone 5, 4S'e göre daha büyük ekrana sahip olmasına rağmen aynı genişlikte. 5'te kullanılan A6 çip bir önceki A5 çip'e göre işlemci ve grafik performansı açısından iki kata kadar daha hızlı. Şimdi de kullanıcısının yorumuna geçelim.

Yazar Yorumu: Telefonu gördüğünüzde tipik bir iPhone. Tabii ki 4S'e göre ciddi farklılıkları var. Ekranı daha büyük, sitede yazdığına göre boyutları %18 daha ince ve %20 daha hafif. Apple'ın da reklamlarda ısrarla söylediği gibi ele oturması ve tek parmakla kullanılması oldukça kolay. Ekran başka söze yer bırakmayacak kadar net ve güzel. 4 inch Retina ekran çözünürlük değeri 1136x640.

Denemelerim sonucunda iPhone 5'in 4S'e göre daha hızlı olduğunu söyleyebilirim. Menü geçişleri ve açılma zamanı 4S'ten çok daha hızlı iken kapanma süreleri hemen hemen aynı. Denemeyi yaparken ikisine de aynı uygulamaları yüklediğimi belirtmeliyim. Cihazın pil durumu 4S'e göre daha iyi. 2 sa. 45 dk. kullanım ve 9 sa. 25 dk. beklemede 3G ve wi-fi sürekli açıkken kalan pil %87. Bu oran 4S'te %65 civarına geliyordu. 

4S'e göre dışarı verilen ses daha net ve gür. Aynı anda hem 4S'te hem de 5'te müzik açtım ve 5 çok baskın çıktı. Görüşmede dış seslerden kaynaklanan ve karşı tarafa giden uğultunun giderilmesi çok başarılı. Kulaklığa gelince de 5 yine çok üstün. Kulaklık kulağa tam oturuyor ve ses çok net. Muhteşem diyebilirim. Video çekiminde aldığı ses de çok net ve berrak. Çekim esnasında isterseniz fotoğraf da çekebiliyorsunuz. Video çekimini beğendiğim telefonun fotoğraf çekimi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. iPhone 5'te görüntü 4S'e göre daha karanlık, gece çekiminde de ekranda karıncalar geziyor. Kısacası kamerasını beğenmedim.

Biraz da eğlenceden bahsetmek gerekirse, fotoğraf paylaşımı çok zevkli ve keyifli. Aynı Facebook gibi olmuş. İstediğin kişiyle paylaşabiliyor, yorumlar yazabiliyorsun. Keyifli bir uygulama. Oyunlar her zaman iyi vakit geçirmenin en güzel yolu. Siri 4S'e göre daha çabuk ve rahat algılıyor. 4S'te bunu anlayamadım derken 5'te aynı telaffuz ile buluyor. Harita özelliği çok güzel olmuş, güncellemelerle daha da iyi haritalar oluşacaktır. İstanbul'daki yeni yerlerin eklenmesi gibi. Amerika'da New York'a baktım 3D özelliği ile kullanmak ayrı bir keyif. Rahatsız etme butonu da güzel olmuş. Telefonu kapatmadan arayanları görebiliyorsunuz. Yalnız aktif olması için telefonun kilit ekranında olması gerekiyor. Favorilere eklediğiniz kişiler dışında kimse ulaşamıyor ve siz bunu ekranda görebiliyorsunuz.

iPhone bütün modellerinde pek çok aksesuar ve kılıf sunuyor. Fiyat olarak biraz yüksek olan bu aksesuarlar yerine yan sanayi olanlarını da kullanabilirsiniz. Uygulamalara artık daha düşük fiyatlara ulaşılabiliyor.

iPhone fiyatlarına gelince piyasadan da takip edilebildiği gibi yıllar öncesinin cihazı bile hala oldukça yüksek meblağa satılıyor. Yani değer kaybetmiyor. Kuşkusuz bunun nedeni hem kalitesi hem de eskimeyen tasarımı. Tasarım derken hem dekoratif hem de yazılımdan bahsediyorum.


ARTILARI:
  • Hızlı menü geçişleri ve açılma
  • Ses kalitesi
  • Yeni yazılımın artıları

EKSİLERİ:
  • Kamerasını 4S'e göre başarısız buldum
  • Tasarımının artık değişmesi gerekiyor

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika telefon tavsiye ederim..

Adsız dedi ki...

Süper telefon herkese tavsiye ediyorum !

Adsız dedi ki...

arkadaşlar gerçekten on numara bi telfon kullanıyorum henüz bi sıkıntısını yaşamadım isteklerinize cevap alabileceğiniz bi tl. tavsiyem fazla düşünmeyin iphone 5 yani..Aşağıdaki link yardımcı olacağını düşünüyorum inceleyin derim.

http://tinyurl.com/iphone-5-siya

Unknown dedi ki...

Xperia z kullanıcsıyım ama buyuk olmanın eksılerını yasıorum tek elımle kullanmak ıstıorum sayıp iphone gecmek mantıklımı bılmıorum

Fonefon.Com dedi ki...

Apple, iPhone 5te de kalitesini ortaya koymuş

Adsız dedi ki...

Iphone 5 almak istiyorum ama bu telefondada ısınma sorunu varmı acaba cünki inceledigim samsung galaxy s4 ve htc one de fena ısınıyor bi yardımcı olurmusunuz arkdşlar

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar ben Samsung galaxs 4S mi alsam yoksa Apple 5 mi çok kararsız kaldım. ne yapmam gerekir. alınca da pişman olmak istemiyorum.... Sizin tavsiyeniz nedir? Arkadaşlar

Adsız dedi ki...

Telefonu hani amaçla kullanacağınıza bağlı sürekli aktif kalmak istiyorsanız kesinlikle s4 derim. iphone un bariz bir sarj sıkıntısı olduğu ortada , bunun yanında android telefon kullanıyorsanız günde bir sarja takmayı göze alıyorsunuz demektir ama s4 ün sarjının daha uzun gittiği de bir gerçek. benim fikrim iphone un estetiği dışıda bir esprisi olmadıgıdır. Samsung s4 su sıralarda türkiyenin değil dünyanın en iyi telefonu olmaya oynuyor. Ben kesilikle S4 diyorum . sevgiler , bu arada samsung çalısanı değilim :D bu kadar övünce...

Safdar Ali dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

İyi günler hala iphone 5 kullanıyor musunuz teknik arızalar var dogrumu