20 Mart 2013

Honda Jazz 1.4 2002-2009 Model Yılları Arası

Honda Jazz 1.4 2002-2009

Honda Jazz 2002 yılında Türkiye'de satışa sunuldu, bazı yabancı ülkelerde ismi Fit olarak da geçiyor. Otomobil 7.3 litre/100km şehir içi yakıt tüketimi, 83 beygir güç, 380 litre bagaj hacmi gibi özelliklere sahip.

Yazar Yorumu: 2006 yılında sıfır olarak aldığım Jazz'ımı iki yıl boyunca severek kullandım. Bu süre boyunca hiç bir arıza çıkarmadı ve düşük yakıt tüketimiyle yüzümü güldürdü. Ne de olsa aldığım dönemde dünyada sınıfının en az yakan otomobili ödülüne sahipti. Ekonomi yapacağım diye kasılmadan fabrika verilerini tutturabilen seyrek otomobillerdendir.

Daha rahat kullanım için otomatik vites tercih ettim. Bunun yakıt tüketimini olumsuz etkileyeceğini okumuştum, öyle de oldu ama döneminin otomatik viteslilerinde bu fark 2-3 litrelere giderken Jazz'da otomatik ve düz vites arasında 1 litre/100 km yakıt tüketimi farkı vardı. Bence bu fark rahatlığına değer. Otomatik vites için standart bir şanzıman yerine CVT tabir edilen Sürekli Değişken Aktarım sistemi tercih edilmiş. Sistem kısaca vites geçişinde şanzımanda dişli değiştirmek yerine çekişin olduğu kasnak çaplarını değiştiriyor. Daha detaylı anlatımını burada yaparak yazıyı uzatmayacağım ama daha önceden otomatik vites kullanmış olanlar için farkı, vites geçişlerinde sarsıntı yapmaması olarak anlatılabilir. Bu da yakıt tüketimini düşürürken konforu oldukça artırır.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Harfi harfine katıldığım bir yazı. Eksiksiz. Elinize sağlık!

Unknown dedi ki...

Teşekkürler. Desteğinizle daha da iyi olacak.

Adsız dedi ki...

Honda Jazz kullanıcısı olarak yazdıklarınızın tümüne katılıyorum. Özellikle dışarıdan ve içeriden verdiği izlenim çok farklı.

İstisnasız herkes araca bindikten sonra baya genişmiş içi diyor. Alanlara hayırlı uğurlu olsun.

Adsız dedi ki...

Honda Jazz 2008 elite otomatik kullanıcısıyım. İlk başka kız arabası, yüzü eski, falan diye çekinsem de 24000 e bulunca dayanamadım. (2014 Şubat - 73.000km). Yakıt tüketimi beni en çok düşündüren şeydi. Dizel bakıyordum. Ama dizel le yarışacak derecede az yakması beni çok memnun etti. Kışın, şehir içi 9.5 litre iken yazın şehir içi 7.5e, şehirler arası 5.5e kadar düştü. Ortalama 33 kuruş yakıyor diyebilirim. Tabi ki aracı gazın altında yumurta varmış gibi kullanarak. Takip mesafesini uzun tutup gereksiz fren yapmayarak bu değeri yakaladım. Belli Kilometre sonra bujiler değiştirdim. BBakım falan...

1-Araç gayet ferah ve geniş. (paspas aldığımda farkettim. Standartların üstünde bir araç. Arka diz mesafesi geniş. Hangar gibi
2- akıllı arka koltuklar yattığında bir anda Doblo ya da Kangoo tarzı bir araçla karşılaşıyorsunuz. Çamaşır makinasını bile bagaj kapalı götırebilrsiniz.

Adsız dedi ki...

3- donanım olarak gayet dolu. Kolçak, kendi kendine katlanan ayna belli bir süre sonra camları ve sanrufları kapatan mekanizma olaydı iyiydi ama olsun. Artılarının yanında lafı bile olmaz.
4- zaten jazz 2000 yılında yeni kasası tasarlanmaya başlamışken anketletle araştırmalar yapılmış bu sınıfın kullanıcısı ne bekliyor diye. Ona göre dizayn edilmiş.

Lr130t dedi ki...

Arkadaşlar merhaba benim 2008honda fit rs 5 ileri vıtes arabam var ben bu arabayı 6 ileri yapmak isterim yorumlarınızı bekliyorum