06 Nisan 2013

Opel Astra 1.3 CDTI

OPEL ASTRA 1.3 CDTI

İlk kez 2004 yılında satışına başlanan üçüncü nesil Astra 1,3 lt 90HP motora ve düşük yakıt tüketimine sahip. Bu dizelin durumu söylentiler kadar kötü mü yoksa kullanıcıların söylediği kadar iyi mi?

Yazar Yorumu: Araç hakkındaki yorumlarımı sizlere maddeler halinde ileteceğim. İlk olarak aracım 1,3 cdti easytronic. Burada hem otomatik hem de manuel için yorum yazacağım. Gelelim maddelerimize…

Motor yeterli çekişi sağlıyor sizi kesinlikle üzmez. Sessiz, ara hızlanmalar gayet iyi. Tüketim için 5-10 bin km geçmeden konuşmamak gerek, o nedenle ölçmedim (ayrıca ölçemedim...). Ben astranın şehir içinde 6,5-7 lt/100 km yakacağından eminim. Uzun yolda az yaksın diye çaba sarf etmezseniz 5-5,5 litre/km yakar diye bekliyorum (100-110km hızda). 

Hararet göstergesi yok. Ancak gösterge panelinde bir ikaz lambası var. Hararet tehlikeli seviyeye ulaşınca lamba yanarak sizi uyarıyor(muş). Yeni otomobillerde genelde zaten gösterge bulunmuyor. Bunun nedeni yeni teknolojilerde artık araçların hararet yapmaması olabilir.

Ivır zıvır koymak için yer sıkıntısı had safhada. Eski arabamda bozuk para vs. şeyleri kül tablasına koyardım. Astrada bunu dahi yapamıyorum. Kül tablası dar ve çok derin. Allahtan kol dayama var Cosmo’da, kol dayamanın içine bir şeyler koyabiliyorsunuz (kolonyalı mendil, benzin kartı, vb.). Buraya fazla hareketli bir şey koyamıyorsunuz, çünkü el frenini çekmek için kol dayamayı kaldırmak gerekiyor. Şart değil ama gerekli... 

Hiç yorum yok: