19 Mart 2013

Dealextreme.com



Türkiye'ye ücretsiz kargolama yapan, gerçekten ilginç ve özel "şey"ler bulunabilecek bir site. Ama Dealextreme güvenilir mi?

Yazar Yorumu: Siteyi ilk defa 2008 yılında internette gezinirken fark ettim, satılan alet edevata gerçekten "şey" demek en uygunu çünkü elektronikten ev eşyalarına, oyuncaklardan otomobil aksesuarlarına, laptoplardan tabletlere kadar pek çok zerzevat var. Hatta cep telefonu, sağlık, güzellik, bahçe, iphone, ipad, bilgisayar oyunları ne ararsanız. İyiymiş ama kesin bir pislik vardır dedim ve sadece zevk için gezinmeye başladım.

Gezinirken Türkiye'ye ücretsiz gönderi yaptıklarını, Paypal ile çalıştıklarını ve ciddi miktarda iş yaptıklarını fark ettim. Burada olduğu gibi yorum sitelerinde araştırmaya başladım. Çoğunluk sitenin gerçekten gönderi yaptığını ve geç de olsa ellerine ulaştığını yazmıştı. Ben de denemeye karar verdim ve Paypal hesabımdan yaklaşık 2 dolarlık bir sipariş verdim. Ürün yaklaşık 3 hafta içinde elime ulaştı ve sorunsuzdu. Evet gerçekten ücretsiz ve düzgün teslimat yapmışlardı.

Bundan sonra kendim ve çevremdekiler için ilginç şeyler sipariş etmeye başladım. Yalnız zaman zaman ürünlerden bazılarının sorunlu ya da bozuk çıktığı olabiliyordu. Çok üzerinde durmadım çünkü problemli ürünler en fazla 3-5 dolarlıktı ve piyasada bulunabilecek fiyatların çok çok altındaydı. Buradan gelen ürünlerle ben de arkadaşlarım da çok eğlendik. Ayrıca ürünü 3 adet ve üzerinde alırsanız ekstra indirim de geliyor. Örneğin fiyatı 10.54 dolar olan bir lazerden üç tane alırsanız tanesi 9.82 dolara; 5 tane alırsanız 8.95 dolara gelebiliyor.

Siteden siparişlerimi verip bir ay kadar bekledikten sonra gelen paketi heyecanla açmak, kendi kendine sürpriz yapmanın zevkini yaşamak... Maalesef her şey böyle iyi gitmedi. Yaklaşık yirminci siparişimde iki parça olarak gelecek kargonun ikinci partisi gelmedi. Air mail'den takip ettiğimde yollandığını ama Türkiye gümrükte kaldığını gördüm. Yaptığım araştırmada Dealextreme'nin iki kargoyu da aynı kodla yolladığını ve büyük ihtimalle bu yüzden ikinci paketin daha önce geçti göründüğü için gümrükte kaldığını tahmin ediyorum. Arkasından denemek için 2 dolarlık iki ürünlük bir sipariş daha verdim ve yine ikinci paket gelmedi.

Bu olay beni Dealextreme'den soğuttu. Siteye bir şikayet maili attım ve cevabını beklemeden bağlantımı kestim. Neredeyse iki yıl hiç uğramadım çünkü 80 dolar kadar zarara uğramıştım. Ta ki geçen aya kadar.

Geçen ay Dealextreme bana bir hatırlatma maili attı. Ürününüz ulaştı mı? diye soruyordu. Cevap yazdım ve ulaşmadığını söyledim. Ertesi gün yeniden mail geldi ve zararımın hesabıma geçirildiğini yazmışlardı. İnanamadım, Dealextreme bizim gümrük yüzünden oluşan zararımı sadece beyanıma dayanarak karşılıyordu. Hemen hesabıma girdim ve orada yatırdıkları krediyi gördüm. Tekrar sipariş oluşturdum ve ürünüm ertesi gün kargoya verildi. Şu anda kargoyu bekliyorum, gelişmeleri buradan paylaşacağım.

Alışveriş yaparken dikkat etmeniz gereken başka konular da var tabi. Örneğin siparişinizde kesici, delici alet isterseniz gümrükten geçemeyebilir. Pek çoğumuzun bildiği gibi yurt dışından cep telefonu getirmek de yasak. Bir başka mevzu da yurt dışından gelen 75 euro'nun üzerindeki ticari eşyalar yine gümrükte vergiye tabi tutuluyor. Artık o vergiyi ödedikten sonra astarı yüzünü geçer.

Yaşadıklarımdan sonra size Dealextreme'den alışveriş yapın veya yapmayın diyemem. Ben almaya devam edeceğim ama her seferinde bir tip ürün ve meblağı düşük olarak getireceğim.

Size tavsiyem aşağıdaki linkten üye olarak siteyi gezin almak istediğiniz şeyler hakkında benim gibi düşünürseniz alın.


ARTILARI:
  • Başka yerde bulunamayacak ürünler
  • Güzel fiyatlar (ama her üründe değil, fiyatları mutlaka Türkiye'deki sitelerle karşılaştırın)
  • Toplu alım indirimi, ücretsiz kargo
  • Problem bildiriminde para iadesi!!!

EKSİLERİ:
  • En erken 3 haftada gelen kargolar
  • Zaman zaman problemli ürün gönderebilmeleri
  • Gümrükle ilgili sıkıntılar

4 yorum:

muslu dedi ki...

Emeğe saygı fakat Buyincoins varken dealextreme den bir sey almak iş deil.

Unknown dedi ki...

Yorumunuz için teşekkürler. Tarafsızlık gereği bir sitenin reklamını yapmak yerine rakibini de tanıtmak isteriz.

Adsız dedi ki...

Pekala ; cep telefonu getirmenin bir yolu yok mu?

Adsız dedi ki...

Dealextremenden alınacak bir telefonu ülkeye sokma imkanı ve ihtimali hiç mi yok?